ВМІННЯ ВЕСТИ ДІАЛОГ
У своєму повсякденному спілкуванні ми навіть не замислюємось про те, яку важливу роль у житті людини відіграє діалог.
Як правильно висловити свою думку, вміти вислухати і почути іншого, отримати задоволення від діалогу, а не розчарування?
Пошуку відповідей на ці та інші запитання і був присвячений тренінг «Діалог – як інструмент посилення соціальної згуртованості та розвитку громад», що відбувся у центральній районній бібліотеці у рамках проекту Міжнародної організації з міграції «Підтримка стабілізації громад, що зазнали наслідків конфлікту на Донбасі».
Заняття проводили досвідчені тренери-психологи: віце-президент Національної асоціації медіаторів України Владислава Каневська та Олег Овчаренко.
На тренінг запрошувалися всі бажаючі, а їх виявилося більше, ніж очікували організатори заходу. Серед учасників тренінгу були представники різних соціальних категорій, вікових груп і професій: соціальні працівники, педагоги, підприємці, юристи, працівники районної ради, члени ініціативних груп, пенсіонери, домогосподарки, внутрішньо переміщені особи.
І як виявилося, учасники тренінгу дуже різні не тільки за родом своїх занять, а й за своїми поглядами на одні і ті ж речі й обставини, у ставленні до тієї чи іншої ситуації, у своїх висновках та ствердженнях.
У сучасному напруженому ритмі життя ми дуже часто не маємо можливості щиро висловити свою думку та свої почуття, і головне при цьому, - бути почутими іншими. Як наслідок, невдоволеність, дратівливість, образи, конфлікти постійно присутні у нашому спілкуванні з рідними, близькими, колегами.
У невимушеній обстановці, засобом психологічних прийомів і практичних вправ тренери давали можливість кожному висловити свою думку і ставлення щодо конкретної ситуації, пояснити причини своїх дій і висновків.
Іноді виникали непорозуміння і конфліктні ситуації. Але тренери вміло підказували, як знайти вихід із них, націлювали учасників на правильні рішення, з урахуванням їхнього власного досвіду і переконань.
І як наслідок – люди змінювалися на очах. Ставали усміхненими, розкутими, дружніми, уважнішими одне до одного.
Висновки кожен для себе зробить окремо. Але головне, що мабуть зрозуміло всім, що у будь-якій складній життєвій ситуації треба знаходити шляхи для діалогу і залишатися у ньому навіть тоді, коли стає нелегко. Важливо бачити людей одне в одному, а не «представників поглядів». Адже мета діалогу і полягає в тому, щоб прийти до розуміння іншої людини для спільного вирішення існуючих проблем.