Про ситуацію щодо організації оздоровлення та відпочинку дітей влітку 2019 року
Про ситуацію щодо організації оздоровлення та відпочинку дітей влітку 2019 року
Рішенням Новопсковської районної ради від 22.12.2018 № 28/11 «Про районний бюджет на 2019 рік» були передбачені кошторисні призначення за КПКВКМБ 0813140 «Оздоровлення та відпочинок дітей (крім заходів з оздоровлення дітей, що здійснюються за рахунок коштів на оздоровлення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи)» в сумі 170000 грн на виконання Комплексної районної програми соціального захисту населення Новопсковського району на 2016-2020 роки (далі – Програма). (Виконавцем даного заходу за Програмою є управління соціального захисту населення Новопсковської районної державної адміністрації Луганської області).
Відповідно до рішення Новопсковської селищної ради від 15.02.2019 №57/16 «Про внесення змін до бюджету Новопсковської селищної територіальної громади на 2019 рік» Новопсковською селищною радою були передані Новопсковському районному бюджету грошові кошти в сумі 165375 грн для фінансування оздоровлення та відпочинку дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки.
Дані кошти були прийняті до районного бюджету на підставі розпорядження голови Новопсковської райдержадміністрації від 12.03.2019 №96 «Про внесення змін до рішення районної ради від 22.12.2018 №28/11 «Про районний бюджет на 2019 рік». Згідно з цим розпорядженням голови райдержадміністрації було збільшено обсяг видатків по управлінню соціального захисту населення райдержадміністрації за КПКВКМБ 0813140 на суму 165375 грн, в результаті чого в районному бюджеті загальна сума планових призначень на оздоровлення дітей склала 335375 грн.
Звертаємо увагу, що відповідно до ч.1 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі» до замовників застосовується цей Закон за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень.
Згідно з ч. 7 ст. 2 даного Закону забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом, та укладання договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом. Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону.
Виходячи з вищеназваних норм цього Закону, посадові особи управління соціального захисту населення райдержадміністрації повинні були ще з березня 2019 року організувати та провести тендерні процедури для закупівлі послуг на оздоровлення дітей на суму 335375 грн.
На засіданні постійної комісії районної ради з питань економічного і соціального розвитку, бюджету та фінансів, яке відбулось 30.05.2019, начальник управління соціального захисту населення райдержадміністрації Хомутянська С.І. зазначила, що провести тендерні процедури для закупівлі послуг на оздоровлення дітей не є проблемою, є всі можливості для цього, проте ці процедури так і не було розпочато.
На підставі рішення селищної ради від 15.02.2019 №57/16 та розпорядження голови райдержадміністрації від 12.03.2019 №96 між Новопсковською селищною радою та Новопсковською районною радою був укладений Договір №3 про передачу коштів іншої субвенції з бюджету Новопсковської селищної територіальної громади до Новопсковського районного бюджету від 13.03.2019 року.
Згідно з п.1.1. даного Договору Новопсковська селищна рада передає із загального фонду селищного бюджету кошти іншої субвенції районному бюджету на фінансування оздоровлення та відпочинку дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки у сумі 165375 грн.
Договір укладений у 3-х примірниках, по одному для селищної ради та для районної ради і один примірник для управління фінансів Новопсковської РДА (п.4.3. Договору).
Зміни до Договору можуть бути внесені за взаємною згодою сторін і повинні бути оформленими шляхом підписання додаткових угод (п.4.4. Договору).
Одностороння відмова від виконання умов договору не допускається (п.4.5. Договору).
Відповідно до п.5.1. Договору строк дії договору визначений до 31.12.2019 року.
Тобто, на даний час до вищеназваного Договору зміни не внесені, додаткова угода про його дострокове розірвання та повернення коштів в сумі 165375 грн з районного бюджету до бюджету Новопсковської селищної територіальної громади між селищною та районною радами не укладена та даний Договір є чинним.
До цих фактів можемо додати, що питання про внесення змін до районного бюджету неодноразово: 16, 24, 30 травня 2019 року, 20 червня 2019 року попередньо розглядалось постійною комісією районної ради з питань економічного і соціального розвитку, бюджету та фінансів. На цих засіданнях начальником управління фінансів райдержадміністрації Кісель О.В. пропонувалось зменшити обсяг видатків на оздоровлення та відпочинок дітей на суму 136,4 тис.грн, аледепутати районної ради, члени постійної комісії районної ради з питань економічного і соціального розвитку, бюджету та фінансів висловились проти зменшення планових призначень за КПКВК МБ 0113140 «Оздоровлення та відпочинок дітей (крім заходів з оздоровлення дітей, що здійснюються за рахунок коштів на оздоровлення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи)» та запропонували залишити на оздоровлення та відпочинок дітей всього Новопсковського району кошти в сумі 335375 грн.
Начальник управління фінансів Новопсковської РДА Кісель О.В. особисто була присутня 16, 24 травня 2019 року, 20 червня 2019 року на засіданнях постійної комісії районної ради з питань економічного і соціального розвитку, бюджету та фінансів та знала про заперечення депутатів районної ради щодо зменшення коштів районного бюджету на оздоровлення та відпочинок дітей. На засіданні цієї постійної комісії, яке відбулось 30 травня 2019 року, були присутні працівники управління фінансів Федорущенко Г.В. та Попова О.О.
Висловлені на вищеназваних засіданнях постійної комісії пропозиції депутатами районної ради, членами постійної комісії районної ради з питань економічного і соціального розвитку, бюджету та фінансів також доводились до відома голови Новопсковської райдержадміністрації листами районної ради:
- за вих. №5-5/8-337 від 17.05.2019р.;
- за вих. №5-5/8-340 від 17.05.2019р.;
- за вих. №5-5/8-351 від 27.05.2019р.
Отже, начальник управління фінансів Новопсковської РДА Кісель О.В. знала позицію депутатів районної ради, членів постійної комісії районної ради з питань економічного і соціального розвитку, бюджету та фінансів, які повністю заперечували та не надавали погодження щодо зменшення коштів районного бюджету на оздоровлення та відпочинок дітей на суму 165375 грн.
Проте начальник управління фінансів райдержадміністрації Кісель О.В. без рішення районної ради, незважаючи на заперечення депутатів районної ради, членів постійної комісії районної ради з питань економічного і соціального розвитку, бюджету та фінансів щодо зменшення коштів районного бюджету на оздоровлення та відпочинок дітей, а також без розірвання Договору №3 про передачу коштів іншої субвенції з бюджету Новопсковської селищної територіальної громади до Новопсковського районного бюджету від 13.03.2019 року підготувала фінансові документи та видала платіжне доручення і надала його до управління Державної казначейської служби в Новопсковському районі Луганської області для списання з Новопсковського районного бюджету грошових коштів в сумі 165375 грн та направила дані кошти до Новопсковського селищного бюджету.
Таким чином районному бюджету було спричинено збитки на суму 165375 грн, що не дало змоги провести заплановані заходи з оздоровлення та відпочинку дітей Новопсковського району на загальну суму 335375 грн.
Крім того, повідомляємо, що ще в травні 2019 року Новопсковська районна рада зверталась до управління соціального захисту населення райдержадміністрації з листами від 16.05.2019 № 5-5/8-335 та від 21.05.2019 № 5-5/8-342 щодо надання інформації про стан виконання заходів, передбачених п. 7 «Надання послуг з оздоровлення дітей пільгових категорій, нормативно-правове та організаційне забезпечення оздоровлення» Розділу 10 Комплексної районної програми соціального захисту населення Новопсковського району на 2016-2020 роки, а також про організовані та здійснені управлінням соціального захисту населення процедури закупівлі з організації оздоровлення та відпочинку дітей згідно з ч. 1 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Проте у наданій відповіді від 31.05.2019 № 16-7/8-2123 начальник управління соціального захисту населення райдержадміністрації Хомутянська С.І. лише подякувала за увагу та підтримку при здійсненні повноважень управлінням соціального захисту населення, та завірила, що оздоровлення дітей відбувається на виконання Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей», Комплексної програми соціального захисту населення Новопсковського району на 2016-2020 роки, про проведення роботи за заходами програми буде надано звіт в установленому Програмою порядку. У своєму листі від 01.07.2019 № 16-7/8-2431 управління соціального захисту населення зазначає наступне: «Управління соціального захисту населення не несе відповідальності за невиконання програм за рахунок коштів місцевих видатків».
Такі дії посадових осіб структурних підрозділів райдержадміністрації поставили під загрозу організацію літньої оздоровчої кампанії.
Крім того, повідомляємо, що на адресу районної ради надходило колективне звернення голови райдержадміністрації та декількох сільських голів з приводу організації та відпочинку дітей влітку 2019 року, на яке було надано відповідну інформацію листом районної ради від 08.07.2019 № 5-5/8-458.
Також додатково інформуємо, що з приводу порушення посадовими особами управлінь Новопсковської РДА чинного законодавства щодо організації та фінансування оздоровлення дітей в 2019 році, районною радою направлено повідомлення про вчинення кримінального правопорушення до Новопсковського відділу поліції ГУНП в Луганській області.